dimecres, 13 d’abril de 2016

PREGUNTES INESPERADES. RESPOSTES IMPROVISADES



—Tu ets creient?
—Què vol dir "ser creient"? Tu també creus en alguna cosa, no? Estem cablejats per creure, com diu en Nogués.
—Si creus en Déu, vull dir. Jo no.
El meu cervell comença a remenar calaixos. Fa uns anys no hagués dubtat en respondre, però ara... Com explicar-li? Com explicar-me? Difícil.
Per començar, li dic, que només crec en allò que en tinc la certesa —no la veritat. Si no la tinc, de què em serveix creure?
Segueixo. Li explico de quin Déu parlem. Complicat tot plegat. Li puc dir, aterrant, que segons de quin Déu em parli, jo tampoc no hi crec. Que la percepció de Déu canvia segons l’evolució de la consciència humana.
—Creus que hi ha alguna cosa després de la mort?
Tanco els calaixos del cervell i em recupero: Mira, ara mateix, crec en poques coses. La primera: m’és igual que hi hagi o no alguna “cosa” després de la mort, perquè m’interessa, sobretot, viure amb plenitud aquesta vida. Segona: crec sobretot en les persones, crec que dins de cada una hi ha sempre una possibilitat encara que sembli impossible i m’entesto cada dia, malgrat tot el que veig, a reconèixer la seva bondat. Tercera: Déu? M’agrada més parlar d’un infinit procés creador que m’involucra en la millora del món. Quarta: l’amor.
Ras i curt.

5 comentaris:

  1. L'altre dia una amiga que té el marit molt greu em va preguntar -Creus que realment hi ha alguna cosa més?
    Que difícil posar paraules a una certesa íntima.

    ResponElimina
  2. "Una cosa més", allò que sentim íntimament que sobrepassa el nostre pobre jo... em sembla.
    "Déu" és la vida mateixa... em sembla. Hi crec perquè la visc...
    Una bona reflexió, Laia, com totes les teves.

    ResponElimina
  3. Ensenyeu-me a enamorar-me de la vida,de totes les vides,encara que em costi llàgrimes com a vós i a tantes mares.
    Una abraçada:)

    ResponElimina
  4. Ensenyeu-me a enamorar-me de la vida,de totes les vides,encara que em costi llàgrimes com a vós i a tantes mares.
    Una abraçada:)

    ResponElimina