diumenge, 22 de febrer de 2015

SOBRE ENTREVISTES I CONVERSES (3 i última)



Fa mesos que vaig fer la darrera entrada “Sobre entrevistes i converses (2)” i la meva intenció era seguir-ne fent, però no ha estat possible. 
Quan escrius un llibre, hi ha un temps per escriure’l i un temps per no fer-ho, un temps per caminar-lo i un temps per reposar-lo.
Un llibre és un embaràs, una gestació lenta que em demana ocupar-me de mi, tenir temps, tenir-me present... Necessito  caminar per la ciutat, per la muntanya, per camins interiors, matí o vespre. No tinc temps d’escriure, tot i que no paro de fer-ho. I, malgrat tot, el llibre es va fent, com el vi de les bótes; es va fent amb i sense la meva intervenció, perquè un llibre té un temps intern, de vida que es viu; i un temps de fer, d’escriure’l.
Finalment, només cal prendre’n distància, desenganxar-te’l de l’ànima i donar-li ales perquè voli tot sol.
El llibre ja està enllestit i amb un peu a la impremta.
Aviat en tindreu notícia.

3 comentaris:

  1. I aquí tens uns lectors amb ganes de llegir-lo!
    Mentrestant, l'enhorabona.

    ResponElimina
  2. M'agrada aquest rellevant article que fa referencia la manera d'escriu-re un llibre.
    Benvingudes aquestes històries.

    ResponElimina
  3. M'agrada aquest rellevant article que fa referencia la manera d'escriu-re un llibre.
    Benvingudes aquestes històries.

    ResponElimina