dimecres, 13 d’agost de 2014

AI L'AS!

La meva mare ja m'ho deia, fa molts anys, que em casava amb un saltimbanqui, i ara en tinc uns quants a casa i d'altres que s'hi han afegit. Tots ells i elles formen part del grup d'animació "Ai l'As". 
Aquest cap de setmana passat vam estar "actuant" junts a Montellà de Cadí, a la Diada del GAM. 
Primer, a l'església, sota el títol: Pagesia en transició. Experiències i instruments per al relleu, vaig poder presentar, juntament amb la Vanesa Freixa de l'Escola de Pastors de Catalunya, i el pastor, Jordi Cardona, el llibre "A cel ras. Converses amb joves pastors". L'església estava plena com un diumenge de festa major i és que el tema bé s'ho mereixia! 
 Després, a la plaça, van tocar els "Ai l'As" i tothom es va posar a ballar com unes baldufes, mentre engolien xocolata desfeta i jo signava llibres.
Jo no en sóc de música, però he viscut sempre envoltada de músics, i m'agraden els seus silencis, el pensament anotat, el ritme que bombeja, el respir segrestat, i alliberat, a cops de tempo,  i la capacitat d'abastar tota una escala musical: de do a do.
 I és que els escriptors som més tranquils, escrivim en silenci i ens llegeixen  en silenci, només de tant en tant sabem del ressò de les nostres paraules; estem fets d'una altra tecla, o d'una altra corda, i vibrem amb el so de la fonètica,  ritmem amb les rimes, i teclegem teclats que sonen paraules.




Aquest dissabte els Ai l'As actuen a les festes de Gràcia (Dissabte: Travessia de Sant Antoni a les 18h. Diumenge: carrer Berga a les 18h).



Del meu proper llibre us en parlaré un altre dia...

2 comentaris: