dilluns, 23 de juny de 2014

VOLUNTARIS I/O PROFESSIONALS


Ja fa més de vint anys que volto pel món del voluntariat i les entitats socials, envoltada de voluntaris com jo, preocupats i ocupats en millorar una mica aquest món; persones que, a força de reflexió, de voluntat  i d'aprenentatge han acabat exercint com a "professionals", però sense sou. 

Al llarg d’aquests anys m’he trobat amb moltes preguntes, recels, i tòpics sobre el paper del voluntariat a les entitats i la seva relació amb els professionals, i al mateix temps han estat els professionals els que m’han refermat en la necessitat de la meva tasca com a voluntària.
  
En qualsevol entitat sempre cal algú que aporti el seu treball i les seves capacitats de forma voluntària i, si se li demana, prengui decisions i tingui responsabilitats; ignorar això és confondre voluntariat amb voluntarisme. El voluntari, com la pinya dels castells, ha de ser-hi, perquè s’aixequi la torre. 
 
El que és important, en definitiva, és que la persona, sigui professional o voluntària —cobri, o no, a final de mes—, faci la feina ben feta, tingui il·lusió, cregui en el projecte, esmerci les hores necessàries, i posi la seva vocació al servei de les persones.   





1 comentari:

  1. Completament d'acord: els voluntaris, a força de fer la feina ben feta, acaben sent professionals. Els voluntaris que fan la feina com un professional són professionals, a desgrat de cobrar un sou o no. Em sembla que ningú no discutiria la feina eficaç i ben feta d'una mestressa de casa... i sense sou!
    Que tinguis una bona Revetlla de Sant Joan!

    ResponElimina