divendres, 15 de març de 2013

NO EM PUC IMAGINAR UN MÓN SENSE LLIBRES



Un llibre ha de posar paraules a allò que vivim, explicar històries amb les quals poc o molt ens identifiquem, pensaments que ens ajudin a reflexionar i a entendre; i també és lícit que ens distregui amb contes que mai no s’esdevindran, amb il·lusions que ens emmirallin fent-nos sentir per uns moments il·limitats. Els llibres han fet avançar la història humana perquè han fixat la memòria, per això els vàndals els cremen, obcecats pel seu egocentrisme,  per fer-nos creure que el món comença tot just en el moment de la seva barbàrie. 

No em puc imaginar un món sense llibres, però em puc imaginar sense llegir-los, sense escriure’ls, quan ja no calgui. Si s’esdevé, mai no pensaré que ja ho he après tot de les seves pàgines,  sinó més aviat que tots els llibres que s’han escrit no em poden dir més del que jo ja sé. I no és el mateix, encara que ho sembli, i aquesta petita diferència és el que vull ser capaç d’explicar algun dia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada